Kem Kembara Islam


Kem Kembara Islam

Tarikh -12-13 june 2009

Bermula jumaat 3 ptg ~ berakhir sabtu 5 ptg.

Tempat : Masjid Al-Firdaus, Kg Sungai Rambai

Teluk Panglima Garang, Kuala Langat ,selangor.

Tema : Menggapai Bintang.

Objektif: Untuk memberi pendedahan kepada pelajar tentang keutamaan dan kepentingan

masa dan pelajaran pada waktu yang sama tidak mengabaikan keperluan rohani

dan jasmani.

Sasaran : Pelajar – pelajar sekolah menengah.

Anjuran : Pusat Khidmat Masyarakat Dun Sijangkang melalui IXC training Konsultan, Dewan Pemuda Pas serta kerjasama Amal nisa.

Perasmian penutup – Yang Berhormat Dr Ahmad Yunus Hairi, Ahli Dewan Undangan bagi Kawasan Dun Sijangkang.

Komen Y/B : Merasa cukup gembira dengan penyertaan pelajar dalam aktiviti yang bermanfaat pada cuti persekolahan. Pada waktu yang sama dapat mengimarahkan masjid dengan aktiviti yang memberi faedah kepada penduduk setempat.

Pengarah program – En Mulyadi Bin Mohd Sadar

Komen: Berdasarkan kaji selidik dari pelajar yang mengikuti program ini, kami menganggap ianya berjaya serta memberi kefahaman yang cukup bererti kepada setiap pelajar. Daripada jumlah peserta yang mengikuti program ini seramai 30 orang, pihak IXC training and consultant berpuas hati dengan maklum balas dan kerjasama dari setiap pelajar yang melalui program ini. Untuk program hujung tahun ini pihak kami berharap dapat meneruskan program ini dengan menumpukan kepada aspek jati diri pelajar disamping juga memberi penekanan kepada aspek jasmani. Aktiviti flying fox, berkayak dan jungle tracking juga akan dimasukkan dalam modul pada hujung tahun ini. Pihak kami berterimakasih kepada pihak pengurusan masjid dan PKM Dun Sijangkang yang memberi kami peluang untuk berkhidmat pada masyarakat setempat.

0 ulasan:

Post a Comment