Bridge Amal Kuala Langat- mendaki Bukit Tabuh -Part 1

Dari website DUN SIJANGKANG.


Monday, 20 July 2009

Image18Hb Jul 2009.

Sungai Rambai. Ahli Bridge Amal Sijangkang telah mengadakan aktiviti perkhemahan di Bukit Tabuh. Upacara perlepasan yang di lakukan oleh YB Dr Ahmad Yunus Hairi telah dilakukan disini, seramai 90 orang ahli Bridge Amal telah mengikuti aktiviti tersebut. Aktiviti ini dijalankan selama 2 hari iaitu sehingga 19hb julai 2009.


Ketua Bridge Amal Kuala langat iaitu saudara Hairul Nizam Toha memberitahu bahawa objektif aktiviti ini adalah bertujuan untuk membina jati diri, mental, fizikal dan juga spiritual ahli-ahli bridge amal Kuala Langat. Ahli-ahli bridge amal yang menyertai aktiviti ini adalag terdiri daripada remaja-remaja yang berumur antara 20 tahun hingga 35 tahun.Image

Dalam ucapan perlepasan, YB Dr Ahmad Yunus Hairi menyeru kepada semua ahli Bridge amal yang supaya menjalani kursus SPIES, kerana program ini memberi peluang kepada belia untuk terus meningkatkan disiplin diri bagi menjana kepimpinan yang cemerlang. Katanya lagi “Saya mahu belia-belia di Kuala Langat khususnya di Sijangkang mempunyai spiritual yang mantap, physical yang sihat, intelektual yang tinggi, emosi yang terkawal dan sosial yang baik.”

ImageBridge Amal ini bergerak keBukit Tabuh secara berkonvoi. Antara aktiviti yang dijalankan adalah kawad, ceramah motivasi dan juga mendaki Bukit Tabuh. Ahli-ahli bridge amal juga memasak makanan mereka secara bergotong-royong.

<>
Next >

0 ulasan:

Post a Comment